Forum OSKKO - wątek

TEMAT: studia podyplomowe
strony: [ 1 ]
Askaa25-04-2005 17:46:53   [#01]

Poradźcie proszę, chciałabym skonczyc jakąś podyplomówkę, po której mialabym kwalifikacje do prowadzenia zajęć z rewalidacji indywidualnej, albo zespołów korekcyjno kompensacyjnych.

Co lepiej ukończyć- terapię pedagogiczną czy oligofrenopedagogikę. Nie moge znaleźć żadnych przepisów co po tych kierunkach mogę robić (konkretnie)

koperek25-04-2005 18:58:48   [#02]
To co chcesz robić podlega oligofreno... .
Leszek25-04-2005 19:02:02   [#03]

przejrzyj propozycje uczelni,

potem skontaktuj się z wybraną uczelnią w celu dowiedzenia się szczegółów związanych z kwalifikacjami po wybranej przez Ciebie podyplomówce...

pozdrawiam

cynamonowa25-04-2005 19:07:15   [#04]
 wybrałabym oligo, jest bardziej "uniwersalna" - i do ni upośledzonych, wspierający do klas integracyjnych, rewalidacja
bojola25-04-2005 20:09:57   [#05]
Zachęcałabym do zrobienia oligo-, surdo-, lub tyflo-. Terapia nie daje uprawnień do bycia nauczycielem wspierającym w klasach integracyjnych. Zgodnie z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 stycznia 2005 r ".  W czasie przeprowadzania sprawdzianu lub egzaminów, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić obecność specjalisty z zakresu danej niepełnosprawności lub niedostosowania społecznego, w szczególności: oligofrenopedagoga, tyflopedagoga, surdopedagoga lub pedagoga resocjalizacji oraz tłumacza języka migowego", a więc wybór jesst duży.
Askaa25-04-2005 23:09:24   [#06]

Dzieki za odpowiedzi. Moje wątpliwości własnie biorą sie tego że po przeczytaniu propozycji w inernecie, z różnych uczelni i ośrodków doskonalenia można by wywnioskować że ten sam kierunek - a jednak tyle znaczeń.......

grażka26-04-2005 07:55:14   [#07]
Czy po oligofrenopedagogice można uczyć w szkole specjalnej w klasach I-III? Mojej koleżance właśnie podważono kwalifikacje (ma tam 10 lat stażu pracy). Poza tym ma kurs kwalifikacyjny terapii pedagogicznej.
PAnka26-04-2005 10:17:46   [#08]

Witaj

Oligo jest kierunkiem ogólnym. Lepiej skończyć Podyplomowo któryś z kierunków proponowanych np. przez Akademię Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Poniżej wklejam kierunki które otwierają w tym roku. Ja skończyłam oligo i powiem że mam wszystko i nic. Niby mogę uczyć w kl. I-III Sz. spec. w kl. 4-6 również. ale okazuje się że powinnam jeszcze mieć kierunkowe np. wczesnoszkolną lub którąś przedmiotową. Do tego co chcesz robić polecała bym ped. korekcyjną .


  - Pedagogika Niepełnosprawnych Intelektualnie (była Oligofrenopedagogika(...)
    - Pedagogika Specjalna - Kształcenie Integracyjne
  - Pedagogika Specjalna - Pedagogika Korekcyjna
    - Pedagogika Specjalna - Terapia Zajęciowa
  - Pedagogika Terapeutyczna
    - Rehabilitacja Dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Poznanie-(...)

  - Zintergowana Edukacja Terapeutyczna

PAnka26-04-2005 10:20:32   [#09]

Grażka

Można uczyć. Ale nieraz dodatkowo chcą aby osoba była jednocześnie po wczesnoszkolnej lub nauczaniu zintegrowanym.

bojola26-04-2005 16:36:38   [#10]

kwalifikacje do specjalnej

Wymagania kwalifikacyjne wobec nauczycieli szkół specjalnych.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. Nr 155, poz. 1288) w istotny sposób zróżnicowało wymagania kwalifikacyjne wobec nauczycieli szkół specjalnych wprowadzając podział na dwie grupy szkół specjalnych.

       W szkołach dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz w przypadku zajęć rewalidacyjnych i wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim pozostawiono dotychczasowe wymagania, tj. może tam pracować zarówno nauczyciel, który ukończył pedagogikę specjalną w zakresie oligofrenopedagogiki jak i nauczyciel przedmiotu albo zajęć, który dodatkowo ukończył studia podyplomowe albo kurs kwalifikacyjny w zakresie oligofrenopedagogiki.

       Natomiast w przypadku szkół dla dzieci niewidomych i słabo widzących, niesłyszących i słabo słyszących oraz upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim wprowadzono wymóg posiadania kwalifikacji do nauczania przedmiotu, a ponadto kwalifikacji (w formie studiów podyplomowych lub kursu kwalifikacyjnego) w zakresie pedagogiki specjalnej o specjalności odpowiadającej typowi placówki. Nauczyciele legitymujący się dyplomem ukończenia studiów magisterskich lub zawodowych w zakresie oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki, surdopedagogiki mogą w tych szkołach prowadzić zajęcia (wychowawcze, rewalidacyjne), ale nie mają kwalifikacji do nauczania przedmiotu.

       Jednocześnie nauczyciele zatrudnieni w tych szkołach na podstawie mianowania, zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami, zachowują swoje kwalifikacje - w tym również do nauczania przedmiotu - w myśl § 20 obowiązującego rozporządzenia.
KAIG26-04-2005 19:19:40   [#11]

a co mozna przydzielić

nauczycielowi w szkole podstawowej który ma mgr przedszkolne, podyplomowe do pracy w klasie integracyjnej (ale nie mamy teraz takiej klasy), kurs oligo (mamy dziecko z nauczaniem indywidualnym - upośledzenie w stopniu głębokim 10 godzin). Prosze o pomoc bo nie wiem jak z tym ruszyć.
grażka26-04-2005 19:30:20   [#12]
Jesteście kochane! :*****
ergo26-04-2005 19:35:37   [#13]
Nauczanie indywidualne, bo ma kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki.
A swoją drogą pozazdrościć dyrektora, który martwi się, co przydzielić nauczycielowi...
bojola27-04-2005 19:13:54   [#14]

dO KAIG

Nauczyciel ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych a więc te 10 godzin. Najlepszym wyjściem dla nauczyciela byłaby klasA "0" INTEGRACYJNA.
Grażyna27-04-2005 22:05:09   [#15]

terapia pedagogiczna jest jak najbardziej zasadna! Skad te pomysły, że nie daje kwalifikacji (oligo - to nauczanie dzieci upośledzonych umysłowo, jeśli takie są w klasie integracyjnej, to jak najbardziej, ale najlepsza jest dla takiego specjalisty szkoła specjalna, tam jest wymóg ukończenia tego typu studiów). Terapia pedagogiczna daje kwalifikacje do terapii pedagogicznej, w tym do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1)

z dnia 7 stycznia 2003 r.

w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

§ 7.

1. Zajęcia specjalistyczne:

1) korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów, u których stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające uzyskanie osiągnięć wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego; zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający przygotowanie w zakresie terapii pedagogicznej; liczba uczestników zajęć wynosi od 2 do 5 uczniów;

Grażyna27-04-2005 22:15:23   [#16]

oraz - przeczytaj orzeczenia z PPP, a dopiero potem szukaj odpowiedniego specjalisty do Twojej klasy integracyjnej

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych (Dz. U. Nr 19, poz. 167)

§ 1. Rozporządzenie określa warunki organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie, wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, w:

    2)  przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi;

  3)  przedszkolach i szkołach integracyjnych.

§ 5. 1. W przedszkolach i szkołach, o których mowa w § 1 pkt 2 i 3, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w odpowiednich typach i rodzajach specjalnych przedszkoli i szkół oraz odpowiednich specjalistów, w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego.

2. Nauczyciele i specjaliści, o których mowa w ust. 1:

  1)  rozpoznają potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie;

  2)  współorganizują zajęcia edukacyjne i pracę wychowawczą w formach integracyjnych, w szczególności:

a)    wspólnie z nauczycielami prowadzącymi zajęcia edukacyjne wybierają lub opracowują programy wychowania przedszkolnego i programy nauczania,

b)    dostosowują realizację programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania, programu wychowawczego i programu profilaktyki do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie,

c)    w zależności od indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie, wspólnie z nauczycielami prowadzącymi zajęcia edukacyjne, opracowują dla każdego ucznia i realizują indywidualne programy edukacyjne określające zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów oraz rodzaj zajęć rewalidacyjnych lub zajęć socjoterapeutycznych prowadzonych z uczniem,

d)    uczestniczą w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez innych nauczycieli;

  3)  prowadzą zajęcia rewalidacyjne lub zajęcia socjoterapeutyczne;

  4)  udzielają pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne w doborze metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi oraz niedostosowanymi społecznie;

  5)  prowadzą lub organizują różnego rodzaju formy pomocy pedagogicznej i psychologicznej dla dziecka i jego rodziny.

3. Dyrektor przedszkola lub szkoły ustala zajęcia, w których, ze względu na potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie, uczestniczą nauczyciele i specjaliści, o których mowa w ust. 1.

Konto zapomniane13-05-2005 15:00:18   [#17]

Jakie uprawnienia i kwalifikacje mam po ukończeniu oligofrenopedagogiki?Czy moge pracować jako terapeuta  lub instruktor terapii zajęciowej w ośrodkach wsparcia tzn. w Środowiskowym Domu Samopomocy. W osrodku tym są osoby chore psychicznie i upośledzone umysłowo.

AnJa13-05-2005 15:54:16   [#18]
A toto jakkolwiek pod oświatę się kwalifikuje?

Bo, o ile mi wiadomo, to tam spora dowolność w uznawanie kwalifikacji jest.

Znaczy - umowę się podpisuje i tym samym kwalifikacje uzyskuje.
Konto zapomniane16-05-2005 11:36:47   [#19]
 To jest pomoc społeczna ale kryteria sa ponoć takie jak w oświacie.
aniaaaaaa18-07-2008 16:57:19   [#20]
witam was wszystkich bardzo serdecznie:)
Mam pytanko ukonczyłam studia licencjackie na kierunku "Pedagogika Socjalna z profilaktyką uzależnień" studia uzupełniające mgr na kierunku "Praca Socjalna".Od października mam zamiar rozpocząć podyplomowe studia kwalifikacyjne "Oligofrenopedagogika". Czy jeżeli ukończe studia podyplomowe na tym kierunku bede mogła podjąc prace jako nauczyciel w szkole specjalnej,dodam ze studia podyplomowe trwaja rok.Czy to jest wystarczająca ilość godz???Obecnie pracuje jako terapeuta zajeciowy w Warsztatach Terpaii Zajęciowej.Proszę o odpowiedz:)
cynamonowa18-07-2008 17:17:26   [#21]

studia podyplomowe powinny trwać minimum 3 semestry...

- pytasz, czy mogłabyś uczyć w szkole- byłby problem, bo nie jesteś przedmiotowcem, chyba, ze to szkoła dla umiarkowanych....

aniaaaaaa19-07-2008 15:02:35   [#22]
czyli co musialabym teraz np skonczyc filologie polska zeby móc uczyc języka polskiego>?? tak i pozniej dopiero oligofrenopedagogike?
Ala19-07-2008 15:47:00   [#23]
tak
rzewa19-07-2008 16:00:23   [#24]

może byc ten polski czy historia podyplomowo... (3 semestry)

:-)

aniaaaaaa20-07-2008 19:52:06   [#25]
hmm chce isc na podyplomowe studia ale wogóle niewiem co wybrać sęsownego może mi coś Kochani doradzicie??? po tych kierunakch co mam skonczone co mogłabym zrobić zeby mi sie w zyciu przydało? czekam na propozycje serdecznie was wszsytkich pozdrawiam:)
sońka20-07-2008 20:38:24   [#26]

Podyplomowe Studia Liderów Oświaty

z tego, co piszą szczęśliwcy mający już za sobą - warto

bosia20-07-2008 20:47:11   [#27]

jestem na LO

i potwierdzam warto;-)

Ala20-07-2008 20:57:07   [#28]
zdaje się, że aniaaaaaa szuka czegoś innego, ona chyba jeszcze nie ma pomysłu na to, co chce w życiu robić
Ala20-07-2008 20:57:55   [#29]
a LO ja też polecam :-)
bosia20-07-2008 20:58:50   [#30]

może i tak

Ala, a my chyba już mamy pomysł na to co chcemy w  życiu robić?

i robimy

Ala20-07-2008 21:01:08   [#31]

robimy ;-)

i czasami zdarzają nam się wakacje ;-)

bosia20-07-2008 21:02:37   [#32]

i dobrze, że sie zdarzają, bo inaczej by się nie dało

zmęczenie materiału

Ala20-07-2008 21:14:46   [#33]
:-)))
patisonik120-07-2008 22:00:19   [#34]
to jeszcze ja małe pytanko, bo w dalszym ciągu nie wiem-jaki kierunek studiów podyplomowych jest najbardziej wskazany w klasie integracyjnej I-III dla wspierającego ( tylko nie piszcie,że zależy od deficytów dzieci- ma być ich 5- każdy z innym).
Ala20-07-2008 22:32:30   [#35]

według mnie terapia pedagogiczna albo oligofrenopedagogika

i bardziej przemawia do mnie terapia jeśli to ma być w klasach I-III


post został zmieniony: 20-07-2008 22:33:57
cynamonowa20-07-2008 23:49:14   [#36]

:)

do mnie bardziej oligo.....( tak mają panie z mojej szkoły)

Ala21-07-2008 08:57:05   [#37]
:-)
patisonik121-07-2008 09:07:46   [#38]
czy są jakieś pp odnośnie  wykształcenia wspierającego?
hana21-07-2008 11:51:04   [#39]
Polecam telefon do kuratorium oswiaty w twoim województwie, tam jest osoba odpowiedzialna za ksztalcenie specjalne i rozwieje wszystkie twoje watpliwosci...
aniaaaaaa21-07-2008 12:25:37   [#40]
Obecnie pracuje jako terapeuta zajęciowy w Warsztatach Terapii Zajęciowej:) jest tyle kierunków i chciałabym zrobić cos co mi sie przyda w życiu
aniaaaaaa21-07-2008 12:37:38   [#41]
PODYPLOMOWE STUDIA KWALIFIKACYJNE "PEDAGOGIKA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ - OLIGOFRENOPEDAGOGIKA"
studia nadają kwalifikacje do pracy w szkołach specjalnych i ośrodkach specjalnych.Tak pisze na stronie szkoły.
Chciałam zrobić takie kierunek ale piszecie ze niemogłabym pracować po tym w szkole specjalnej bo nie jestem przedmiotowcem:(
hana21-07-2008 13:45:53   [#42]
Aniu, sprawdż, czy po twoich studiach masz kwalifikacje pedagogiczne (mozesz to zrobić w KO, weż dyplomy i indeksy), jesli masz, to by uczyc w kazdej szkole, musisz ukończyc podyplomówke nadajaca kwalifikacje do wybranego przez ciebie przedmiotu oraz (gdy chcesz uczyc w specjalnej) oligofrenopedagogikę (oba kierunki mozesz podjąć jednocześnie, jesli to nie będzie kolidowało ze zjazdami na studiach). Jesli nie masz uprawnien pedagogicznych, to na studia podyplomowe nadające kwalifikacje do nauczania przedmiotu raczej nie masz szans, pozostają wtedy studia licencjackie przedmiotowe, a moze po twoim licencjacie, mozesz zrobic magisterkę z jakiegos przedmiotu.
sama musisz wiedziec, co chcesz w zyciu robic i robić warto to, co się lubi.
aniaaaaaa21-07-2008 15:16:47   [#43]
Uprawnienia pedagogiczne mam uczelnia koncząc studia licencjackie wydała mi zaświadczenie że posiadam uprawnienia pedagogiczne! dzieki Hana za odp Pozdrawiam Cię Serdecznie:)
aniaaaaaa23-07-2008 15:57:43   [#44]
„PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA" studia nadajace kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczycielki przedszkola i "zerówek", pedagoga szkolnego, wychowawcy w placówkach oświatowo-wychowawczych, świetlicach no a po tym mogłabym pracować jako nauczyciel w zerówce czy tez musiałabym ukonczyć studia z jakiegos przedmiotu ja juz sie w tych przepisach kierunkach to naprawde gubie:(
hana23-07-2008 16:14:30   [#45]
Aniu, po tych studiach masz kwalifikacje do przedszkola, zerówki, pedagoga, swietlicy na 100%.
aniaaaaaa23-07-2008 18:26:04   [#46]
no to chyba zdecyduje sie na ten kierunek PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA.Dzieki Hana pozdrowionka milego dzionka:)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]