Forum OSKKO - wątek

TEMAT: program rozwoju,plan rozwoju,plan roczny.... :-O
strony: [ 1 ]
Małgoś03-10-2004 14:28:18   [#01]

wiem, że było:-) ale chciałabym to usystematyzować, gdyż wydaje mi się, że tworze kilka dokumentów na ten sam temat:

1) Program rozwoju szkoły:

a)  to obowiązek dyrektora? (USoSO)

b) polega na sfromułowaniu celów w różnych obszarach rozwoju placówki?

c) na wskazaniu podmiotów odpowiedzialnych za te realizację?

d) na okresleniu kryteriów sukcesów realizacji poszczególnych celów

e) ma zasięg kilkuletni?

2) Plan rozwoju szkoły to jw +  orientacyjne terminy?

3) Plan roczny pracy szkoły to:

a) szczegółowe cele, odpowiedzialności i terminy?

b) obowiązek czy wygoda?

c) uwzglednienie głównych kierunków pracy (kontroli) KO?

Mada4503-10-2004 14:35:17   [#02]
plan roczny pracy wzbogacam o to co mi nie bardzo wyszło w ostatnim roku, tzn. co powinnam poprawić, np. wychodzi w mierzeniu ostatnim lub poprostu wiem to z innych żródeł, własnego monitorowania, wniosków rady itp. Poza tym rozumię jw.
S Wlazło04-10-2004 19:45:12   [#03]
Program rozwoju - ma dotyczyć tego, co chcemy zmienić w naszej pracy z uczniem - patrz cel nadzoru pedagogicznego! Np. uczniowie nasi nie za bardzo dobrze dali sobie radę z jakimiś zadaniami zewnętrznymi - akcentujemy pracę w tym względzie w następnych latach, względnie - chcemy wprowadzić metodę projektów, aby uczniowie holistycznie pojmowali świat.5 lat - jest umowne - pewne zadania wykonamy wcześniej, inne później. Oczywiście w programie rozwoju nie ma celów, bo w teorii jakości nie ma celów, są standardy i wskaźniki. Roczny plan rozwoju - to uszczegółowienie zadań z wieloletniego programu rozwoju + ewentualne zadania dane przez kuratora.Nie ma planu perspektywicznego. Terminy realizacji zmian są wprowadzane w rocznym programie rozwoju (rzeczywiście - wolałbym roczny plan rozwoju, żeby te dwa dokumenty odróżniać)
JarTul04-10-2004 20:36:17   [#04]
Czy program rozwoju po opracowaniu przez dyrektora powinien zostać zatwierdzony (uchwalony) przez RP?
Czy może zarządzenie dyrektora?
Czy też po prostu jest?
Małgoś04-10-2004 21:01:34   [#05]

czyli ....

szkole potrzebne sa 2 dokumenty:

1) Program rozwoju - zawierający standardy i wskaźniki; będący efektem diagnozy efektywności szkoły; ukierunkowujący szkołę na udoskonalenie metod pracy w celu realizacji standardów,które nie sa osiągane na zadowalającym poziomie?

2) Roczny plan rozwoju szkoły - oparty o plan pracy KO (np. aktualny w tym roku problem "segregacji",czy przygotowanie do nowej matury) oraz konkretyzujący realizację elementów programu rozwoju (tzn. zawierający terminy, osoby odpowiedzialne, sposoby realizacji celów)?

Czy tak?

S Wlazło04-10-2004 21:03:17   [#06]
Dokładnie tak. Pozdrawiam, Stefan
Małgoś04-10-2004 21:04:25   [#07]

:-)

Dziekuję bardzo! :-)

I znów o jedno światełko więcej  moim tunelu dokumentacyjnym ;-)

maeljas04-10-2004 22:05:04   [#08]

Małgoś

 

 

 ???? program, plan - rozwój a rozporządzenie:

§ 5.

1. Dyrektor szkoły lub placówki, we współpracy z nauczycielami zajmującymi inne stanowiska kierownicze w szkole lub placówce, sprawując nadzór pedagogiczny, wykonuje w szczególności następujące zadania:

1) planuje, organizuje i przeprowadza wewnętrzne mierzenie jakości, w tym badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów;

2) decyduje o doborze technik i narzędzi diagnostycznych wykorzystywanych przy dokonywaniu wewnętrznego mierzenia jakości, tworzy je oraz może współdziałać w ich tworzeniu z instytucjami wspomagającymi;

3) raz w roku szkolnym opracowuje raport z przeprowadzonego wewnętrznego mierzenia jakości i przedstawia go kuratorowi oświaty, radzie pedagogicznej, radzie rodziców i organowi prowadzącemu szkołę lub placówkę;

4) opracowuje program rozwoju szkoły lub placówki, określający zadania służące doskonaleniu jakości pracy szkoły lub placówki i terminy ich realizacji:

a) obejmujący 5 lat szkolnych, a w przypadku placówki doskonalenia nauczycieli - 5 lat kalendarzowych;

b) obejmujący rok szkolny, a w przypadku placówki doskonalenia nauczycieli - rok kalendarzowy, z uwzględnieniem zadań wskazanych przez kuratora oświaty oraz wyników mierzenia jakości pracy szkoły lub placówki przeprowadzonego w poprzednim roku szkolnym;

5) analizuje wyniki sprawdzianu lub egzaminów oraz wykorzystuje je do oceny jakości kształcenia w szkole, a także podejmuje, stosownie do potrzeb, działania naprawcze lub doskonalące w tym zakresie;

6) wspomaga nauczycieli w osiąganiu wysokiej jakości pracy oraz inspiruje ich do podejmowania innowacji pedagogicznych;

7) wspomaga rozwój zawodowy nauczycieli, w szczególności przez organizowanie szkoleń, narad i konferencji oraz systematyczną współpracę z placówkami doskonalenia nauczycieli;

8) gromadzi informacje o pracy nauczycieli w celu dokonywania oceny ich pracy zgodnie z odrębnymi przepisami oraz gromadzi informacje niezbędne do planowania doskonalenia zawodowego nauczycieli;

9) we współdziałaniu z radą pedagogiczną, opracowuje i wdraża wewnątrzszkolny system zapewniania jakości.

2. Przepisów ust. 1 pkt 4 i 6-9 nie stosuje się do szkół i placówek niepublicznych.

Małgoś04-10-2004 22:11:35   [#09]

Maeljas :-)

wiem :-)

ja to robię ...dobrowolnie, bo myśle, że warto, a poza tym moja szkoła ma certyfikat ISO i stąd wew. imperatyw dot. planowania ;-)

PS. przysiegam, że nie mam gorączki, ani innych zakłoceń świadomosci ;-)

JarTul04-10-2004 22:11:36   [#10]
#4 ???
Małgoś04-10-2004 22:36:43   [#11]

UoSO

art. 41.

1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

1) zatwierdzanie planów pracy szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki,

2) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki ,

4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki,

5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów.

2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:

1) organizację pracy szkoły lub placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,

2) projekt planu finansowego szkoły lub placówki,

3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,

4) propozycje dyrektora szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Małgoś04-10-2004 22:37:37   [#12]
na ile plan pracy wiąże sie z programem rozwoju?
S Wlazło05-10-2004 09:29:49   [#13]
W drugiej kompetencji rady pedagogicznej nie idzie o jakiś konkretny plan pracy, np. roczny lub wieloletni, tylko o każde planowanie pracy, np planowanie WDN, planowanie jakiejś ważnej uroczystości itd.. Program rozwoju jest też planowaniem pracy. Nie ma tu sprzeczności.
JarTul05-10-2004 15:03:48   [#14]
Dziękuję...
fredi06-10-2004 20:18:21   [#15]
do góry ?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]