Forum OSKKO - wątek

TEMAT: plany wynikowe
strony: [ 1 ]
bokr01-02-2006 19:33:17   [#01]
Na początku roku szk.OP /śląskie/powiadomił nas o obowiązku  opracowania planów wynikowych ze wszystkich przedmiotów.Wszyscy nauczyciele opracowali plany uwzględniające wymagania edukacyjne na poszczególne oceny dla każdej klasy. Teraz zastanawiam się,co powinno być w PSO- czy wogóle Przedmiotowy System Oceniania powinien być. WSO kazano wstwić w statut. Napiszcie jak to u Was jest.
rzewa01-02-2006 19:37:36   [#02]

???

a co ma OP do planów wynikowych???

Plany (nawet z określeniem ew. jakie tylko po co?) ma prawo kazać pisać (i oddawać) tylko dyrek - jak on tego nie każe to nikt inny nie może... A dyrkowi nikt kazać nie może... poza rozporządzeniem ministra, a to takiego nakazu nie zawiera.

beera01-02-2006 19:43:48   [#03]

KUrka!!!

ja to napisałam

:-)

ale mi znikło

........

pewnie omyłka- Ko im kazało

Ale to i tak nieiwele zmienia w sytuacji, czy OP, czy KO, i tak zdanie rzewy jest do zastosowania:
Plany (nawet z określeniem ew. jakie tylko po co?) ma prawo kazać pisać (i oddawać) tylko dyrek - jak on tego nie każe to nikt inny nie może... A dyrkowi nikt kazać nie może... poza rozporządzeniem ministra, a to takiego nakazu nie zawiera.

............

co do WSO( nie ma już czegos takiego w przepisach jak wewnatrzszkolny system oceniania)

raczej wynikajace z Rozporządzenia  zasady wewnątrzszkolnego oceniania musza być w statucie

Irusia01-02-2006 20:42:29   [#04]
U nas WSO jest rozdziełem w statucie.WSO określa szczegółowe zasady oceniania wewnątrzszkolnego, zawiera kryteria uzyskania stopni szkolnych ale wymagania na poszczególne oceny z zajęć edukacyjnych znajdują się w PSO nauczyciela. W bibliotece oraz u dyrekcji jest gruby srgregator , w którym jest wyciąg ze statutu - WSO i PSO wszystkich nauczycieli.Zainteresowani w ciągu całego roku mogą zaglądać do dokumentu w bibliotece a dyrektor ma pod ręką w razie potrzeby.
zgredek01-02-2006 21:12:47   [#05]
a po co dyrektorowi?
Irusia01-02-2006 21:32:30   [#06]
Jak uczeń albo rodzic przyjdzie ze skargą na nauczyciela, że żle został oceniony np można porównać sprawdziany i wymagania, które są wówczas pod ręką. No i oczywiście najczęściej nauczyciel ma rację ale niestety nie zawsze.
bokr01-02-2006 23:57:22   [#07]

plany wynikowe

Kochani przepraszam,pomyliłam nie OP ale KO.Wizytator na początku września polecił,że mają być plany wynikowe.Więc nauczyciele opracowali. Teraz myślę a co z PSO, czy tu nie powinny być wymagania edukacyjne na poszczególne oceny, tak jak u Irusi. Powiedzcie czy mogą być w PSO "kartkówki niezapowiedziane" lub przy ustalaniu ocen z prac  pisemnych określenie procentowe uzyskanych przez ucznia punktów przeliczone na ocenę np. 95-100% - bdb. Ja uważam że tak, wizytator-że nie. A co Wy na to?
violka02-02-2006 00:22:00   [#08]

bokr

skoro masz plan wynikowy - to w nim są wymagania podstawowe i ponadpodstawowe (przynajmniej)

więc nie da się określić procentowo - oceny

ocena ma wynikać ze spełnienia wyamagań np. na dost - przynajmniej 3 z 5 zadań z poziomu podstawowego,

na dobry - wszystkie zadania z podstawowego + conajmniej 2 z 5 z ponadpodstawowego

bdb - wszystkie zadnia z podstawowego + conajmniej 4 z 5 z ponadpodstawowego

to tylko zmyślony przykład - może też być tak, że z 5 zadań 3 dajesz z podstawowego, dwa z ponadpodstawowego - i wtedy db jest za 4 zadania, bdb za 5 zadań, a dost za 3 zadania, dop za 2 zadania

albo - w klasówce 10 zad. podstawowych i 5 ponad - żeby mieć db trzeba zrobić 10 podstawowych + conajmniej 1 (lub 2) z ponadpodstawowwych

tak więc jak widzisz % nie mają tu sensu

każdy sprawdzian jest inny - zależy jakie zadania ułożysz - ile z jakiego poziomu - tak musisz dopasować punktację

jakby  się upierać przy procentach - to może być wg mnie tylko w takiej formie:

dop - 30% z wymagań podstawoych

dost - 40-50% z podstwaowych

db - wszystkie podstawowe + conajmniej 30 % ponadpodstawowych

bdb - wszystkie podstawowe + conajmniej 70 % ponadpodstawowych

cel - 100% (w tym musi być zadanie na 6 - jesli takiego nie dasz w teście to nie może być szóstki)

tylko jak teraz zastosować te % do klasówki składającej się z 5 -7 zadań?

mam nadzieję, że nie namieszałam za wiele, ale sama sporo myślałam nad tymi % (też mi się kiedyś podobały i wydawało mi się że to jest łatwiejsze) łatwiejsze może jest, ale czy lepsze

Woron02-02-2006 00:23:39   [#09]

Tak z ciekawości czystej - czy ten wizytator określił jak owe plany wynikowe mają wyglądać i dlaczego to akurat mają być plany wynikowe? To nauczyciel nie może już planować po swojemu a musi po wizytatorowemu?

A z tym PSO i jego zawartością - czy powiedział że nie może czy też podał dlaczego nie może?

ps. Dociekam, bo zawsze mam dziwną awersję do określeń "nie można, bo nie można"

Bas02-02-2006 13:06:13   [#10]

Niech się wypcha

KO oczywiście. To kompetencje dyrektora. Niech wskaże pp lub sprowadzi konsultanta na radę. WSO mam w statucie. W PSO wariacje na temat WSO (ale zgodne z nim), w tym zasady punktacji. Osobiście (nauczam polskiego) nie mam ogólnych przeliczników na oceny. Robię to każdorazowo dla danej pracy. Ustalam kryteria (ocenianie kryterialne u mnie obowiązek) i punktację. Kartkówka jest oczywiście niezapowiedziana. Jest to i w PSO, i w regulaminie szkoły (w części dotyczącej form sprawdzania).
bokr03-02-2006 11:16:26   [#11]

plany wynikowe

Miałam trochę przerwy na forum. Przeczytałam Violki  uwagi- ma to sens, i tak myślę,że muszę zorganizować szkolenie Rady w tym zakresie.
Woron-  wizytator nie uszczegółowił , jak ma wyglądać plan wynikowy.Odnośnie PSO W statucie mamy zasady oceniania KPRWD( ogólnie na poszczególne oceny). w planach wynikowych - wymagania edukacyjne,więc sugestia wiz.po co PSO ( w statucie mam odwołanie do PSO) więc wykasuję.Pozdrawiam
AnJa03-02-2006 11:54:19   [#12]
tak na margiesie, to ja mam takie marzenie

no, przesadzam z marzeniem, ot takie pragnienie maleńkie:

jakby to było pieknie, jakby nauczyciele ( w tym i ci, ktorym stanowiska dyrektora powierzono) zechcieli jasno określac 2 sytuacje:

1. KO (organ państwowy) powiadomił nas o obowiązku (jakby jeszcze dodano: w formie zarządzenia kuratora, jako realizacja art...  Rozporządzenia .... - to juz szczęścia pełnia)

2. wizytator (pracownik zatrudniony w urzędzie kierowanym przez kurator, nie mający upranień do stanowienia jakiegokolwiek prawa)  polecił

wtedy dyskusja byłaby łatwiejsza:
1. wykonać, albo zaskarżyć do wojewody jako dezprawne albo wystąpić do MEiN z pytaniem czy prośbą o interpretację)
2. jeśli polecił, to niech sie wypcha, jeśli proponował czy radził: albo niech se gada, albo wykonac dla świętego spokoju, albo dlatego, że akurat może to i sensowne

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]