Bezpieczeństwo i
higiena pracy dzieci i uczniów – analiza obowiązujących
aktów prawnych pod kątem zadań i odpowiedzialności dyrektora
i nauczycieli (m.in. Rozporządzenie MENiS w sprawie w
sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i
niepublicznych szkołach i placówkach, Karta Nauczyciela,
Kodeks Pracy), praktyczne rozwiązania stosowane w szkołach,
w tym m.in. dotyczące postępowań powypadkowych, organizacji
dyżurów na przerwach, monitorowanie i kontrola bhp,
podawanie dzieciom leków ratujących zdrowie i życie;
organizowanie wyjść i wycieczek - dokumentowanie
Bezpieczeństwo i higiena
pracy nauczycieli/pracowników – m.in. plan zajęć
nauczyciela a tzw. okienka, zastępstwa doraźne, zajęcia
dodatkowe – płatne(?), przydzielanie godzin
ponadwymiarowych, badania profilaktyczne, urlopy dla
poratowania zdrowia, „dyżury” w czasie ferii i wakacji,
używanie samochodu prywatnego do celów służbowych
Inne zadania dotyczące
bezpieczeństwa – przyprowadzanie i odbieranie dzieci ze
szkoły, przykładowe zapisy w regulaminie świetlicy,
dokumentacja potwierdzająca pobyt w szkole – świetlica,
lekcje, zajęcia pozalekcyjne; ewakuacja – praktyka i
dokumentowanie; przeglądy budynku i instalacji; kilka słów
na temat RODO; monitoring i wykorzystywanie zapisów
monitoringu; zabezpieczenie sieci komputerowej.
Dokumentowanie
podejmowanym działań. W materiałach szkoleniowych uczestnicy
otrzymają, wzory i przykłady dokumentów, notatek.
Prezentowane podczas szkolenia materiały udostępnione
zostaną uczestnikom w formie elektronicznej.
Tradycyjnie po zajęciach
znajdzie się czas na wsparcie uczestników w różnych
kwestiach dotyczących kierowania placówkami, pytania.
Spotkanie zakończy część
dotycząca aktualnych problemów oświaty oraz działań OSKKO na
rzecz ich rozwiązania. Zbierzemy głosy i postulaty
zainteresowanych praktyków wdrażających zmianę nakierowane
na podejmowanie dialogu OSKKO z MEN w celu poprawy
niewłaściwych zapisów prawa poprzez wskazanie ich w –
„Absurdach oświatowych” – dokumencie przedkładanym co roku
MEN. |