Część I –
teoretyczna: co wiemy o ewaluacji i nasze do niej podejście.
Część II – praktyczna: jak to robimy w naszym przedszkolu.
Zagadnienia:
Jak działać by nauczyciele przedszkola angażowali się w
ewaluację wewnętrzną?
Jak analizować własną pracę nauczyciela przedszkola, aby
dowiadywać się, co trzeba zmieniać, co ulepszać, a z czego
można zrezygnować. Sztuka samodzielnego wyznaczania
standardów pracy. Badanie własnej aktywności zawodowej,
które podnosi jej rangę w naszych oczach i oczach innych
osób.
Co wiemy o
ewaluacji wewnętrznej z rozporządzenia o nadzorze
pedagogicznym?
Jak dyrektor we współpracy z innymi nauczycielami
zajmującymi stanowiska kierownicze przeprowadza ewaluację
wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości
pracy placówki?
Jak osiągnąć
przełom w naszym podejściu do ewaluacji wewnętrznej?
Idea wspólnego badania przez działanie i alternatywne metody
pozyskiwania informacji. Jak dać nauczycielowi poczucie
pewności w pracy zawodowej? Jak zmierzać do poprawy sytuacji
dzieci, nauczycieli, rodziców w przedszkolu? Skłanianie do
refleksji nad własną pracą i kierunkami pracy przedszkola.
Mobilizacja do wprowadzenia zmian w swojej pracy i na
pozostałych poziomach ( zespoły nauczycieli, cała placówka).
Co poddajemy
ewaluacji w przedszkolu?
Praktyka ewaluowania. Zajęcia koleżeńskie, otwarte.
Adaptacja. Uroczystości przedszkolne. Współpraca z
rodzicami. Szkolenia. Współpraca ze specjalistami.
Realizacja dodatkowych programów edukacyjnych.
|