Kodeks Etyczny Kadry Kierowniczej Oświaty |
Członkowie
Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty przyjmują Kodeks
Etyczny i promują jego treści wśród kadry kierowniczej polskiej oświaty.
Przedstawiciel kadry kierowniczej oświaty, pełniąc swoje obowiązki zawodowe, przestrzega norm etycznych. Jest autorytetem dla środowiska lokalnego, rodziców, nauczycieli, uczniów, wychowanków i słuchaczy. Dba o wysoki poziom etyki zawodowej wszystkich innych osób pracujących na rzecz oświaty.
Uznaje, że szkoła jest dobrem publicznym, służącym społeczeństwu. Za główny cel działań przyjmuje wszechstronny rozwój oraz wychowanie dzieci i młodzieży.
Jest odpowiedzialny za kompetentne kierowanie szkołą lub placówką oświatową oraz integrowanie społeczności szkolnej wokół celów statutowych. Odpowiedzialność ta nakazuje spełniać standardy w zakresie zarządzania, nauczania i wychowania.
Przedstawiciel kadry kierowniczej oświaty:
§1
Za cel wszelkich działań stawia dobro oraz rozwój uczniów, wychowanków i słuchaczy.
§2
Integruje społeczność szkolną, buduje stosunki międzyludzkie oparte na zaufaniu, życzliwości i współpracy.
§3
Inspiruje i stwarza warunki do rozwoju zawodowego pracowników. Poprzez własny rozwój i doskonalenie warsztatu pracy staje się wzorem dla innych.
§4
Postępuje rzetelnie, uczciwie i bezstronnie.
§5
Wykonuje swój zawód z godnością i honorem. Przeciwdziała obniżaniu jego rangi i autorytetu.
§6
Realizuje założenia polityki oświatowej państwa.
§7
Stosuje przepisy prawne i działa na rzecz zmiany tych, które źle służą oświacie.
§8
Działa na rzecz powstawania standardów pracy kierowniczej i postępuje zgodnie z nimi.
§9
Podnosi poziom efektywności funkcjonowania podległego mu obszaru działań i podejmuje starania na rzecz usprawnienia systemu oświaty.
§10
Nie wykorzystuje zajmowanego
stanowiska dla czerpania osobistych korzyści.
---------------------------------------------------------------------------
Sposoby propagowania zapisów Kodeksu:
1. Witryna internetowa www.oskko.edu.pl
2. Konferencje i seminaria (w formie materiałów informacyjnych)
3. Publikacje
4. Indywidualnie we własnej pracy i w kontaktach z innymi.