Warsztaty
(każdy temat po 2
grupy X 25 osób – 18 grup):
1.
Warsztaty Instytutu Badań w Oświacie:
·
Jak i dlaczego warto budować dobry wizerunek szkoły?
Szymon
Więsław, dyrektor ds. programowych i wiceprezes Instytutu Badań w
Oświacie; dyplomy m.in. Nottingham Trend University i Wielkopolskiej
szkoły Biznesu; wieloletni dyrektor ds. marketingu
·
Uwarunkowania praktyczne i prawne decyzji dyrektora oraz uchwał RP.
Leszek
Zaleśny, współautor książki „Rozważania o pracy rady pedagogicznej”
(Wrocław, 2005)
·
Co z badań nad finansami szkolnymi wynika dla dyrektora?
Antoni
Jeżowski, profesor PWSZ w Głogowie, członek Sieci Europejskich
Specjalistów w zakresie Ekonomiki Edukacji (European Expert Network on
Economics of Education - EENEE), ekspert Instytutu Badań w Oświacie
·
Delegowanie uprawnień przez dyrektora.
(Uwarunkowania
prawne, aspekty psychologiczne, warunki efektywności)
Ewa Halska, wizytator Opolskiego KO. Edukator, moderator, wykładowca w
ośrodkach doskonalenia nauczycieli.
2.
Warsztaty Centrum Edukacji Obywatelskiej:
·
„Ocenianie kształtujące – co to jest i jak je wprowadzać do szkoły”
Prowadzące: Danuta Sterna i Mirosława Motyka
·
„Ocena pracy nauczyciela” Praktyka stosowana w publicznych
instytucjach w USA
Joanna
Soćko i Justyna Frańczak
·
„Samoocena pracy szkoły”
Grzegorz
Mazurkiewicz i Małgorzata Osińska
3.
„Przywództwo jest zdolnością wpływania na zachowanie grupy, tak by
osiągnąć zamierzony cel” Rozwijanie umiejętności przywódczych
Elżbieta Sucharska, Trener i konsultant zarządzania w Wyższej Szkole
Zarządzania Personelem w Warszawie.
4.
Dyrektor – lider w społeczeństwie obywatelskim.
Dlaczego jestem dyrektorem
placówki oświatowej? Jaka była moja droga? Jak i kiedy rozwijało się
moje indywidualne rozumienie przywództwa? Kiedy odkryłam/em w sobie
„naturalnego przywódcę”? Dlaczego przewodzę innym ludziom? Jakie czerpię
z tego korzyści? Jak inni dyrektorzy placówek oświatowych odpowiedzą na
te pytania?
Jacek Najda, prezes i trener w firmie szkoleniowej Ortus; autor
programów szkoleniowych; doradca Instytutu Zarządzania |